Denník N

Charita cieli hlavne na ženy, lebo očakáva, že budú ochotnejšie ako muži. Zväčša sa nemýli

Foto – TASR
Foto – TASR

Mnohé charitatívne organizácie svoje kampane smerujú priamo na ženy. Prispievajú však aj muži, ak ich dokážu správne osloviť.

O necelé dva mesiace budú Vianoce, čo je tradične čas, keď ľudí viac vyzývajú, aby sa zapájali do charitatívnych projektov, poslali darcovskú esemesku alebo sa zaviazali k mesačnému prispievaniu na účet nejakej organizácie na pomoc ľuďom v núdzi. A oni častejšie ako inokedy na takéto výzvy pozitívne odpovedajú.

Existujú však rozdiely v tom, ako na žiadosť o pomoc v takejto forme reagujú muži a ženy? Kto je ochotnejší a koho čo presvedčí na to, aby daroval peniaze či čas?

Konvencie a stereotypy, ale aj skúsenosti ľudí z charitatívnych organizácií naznačujú, že ochotnejšie pomôcť sú ženy, a potvrdzujú to aj viaceré prieskumy. Barbara Langsfeldová zo slovenskej humanitárnej organizácie Magna Denníku N tiež potvrdila, že ženy sú ochotnejšie a prispievajú častejšie ako muži.

Hoci v posledných mesiacoch nie je rozdiel až taký veľký, keďže ženy poslali o 7 percent príspevkov viac ako muži. Záznamy Magny tiež ukazujú, že muži posielajú o čosi vyššie sumy ako ženy.

Aj keď môže ísť do istej miery o generalizáciu, odborníci sa zhodujú, že väčšia ochota žien (hoci sú ich finančné možnosti často obmedzenejšie ako v prípade mužov) súvisí s prežívaním emócií.

„Na svete je mnoho výskumov, ktoré naznačujú, že ženy majú vyššiu mieru empatie ako muži, že sa skôr vedia spojiť s cudzími ľuďmi

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Teraz najčítanejšie