Denník N

tl;dr: Čo sa musí ísť Elon Musk doučiť do Devínskej Novej Vsi

Dnes praktické rady, ako správne jesť hamburger a ako sa správne nechať pochovať.

Existuje človek, ktorý sa živí tým, že si kupuje nové autá, rozoberá ich na súčiastky a potom iným výrobcom predáva informácie o tom, ako sú vyrobené. Toto hovorí o Tesle, model 3, po tom, ako strávil jej rozoberaním 6600 hodín.

  • Pri výrobe jednoduchších častí auta robí Tesla stále amatérske chyby, pre ktoré je výroba zbytočne drahá a jej autá menej spoľahlivé. Typický príklad: hliníková konštrukcia auta je vyrobená z mnohých malých častí znitovaných a pozváraných dohromady, ostatné automobilky používajú oveľa väčšie odliatky, čo je lacnejšie aj odolnejšie riešenie. Zbytočná ťažká konštrukcia je napríklad aj na mieste, kde jej úlohu pokojne mohli plniť len existujúce batérie.
  • Na rozdiel od bežných áut nie je Tesla (napríklad spojenia medzi rôznymi jej dielmi) konštruovaná tak, aby sa dala výroba jednoducho automatizovať – vyžaduje si oveľa viac drahej (a zbytočnej) ručnej práce.
  • Batérie Tesly sú najlepšie, aké na trhu existujú.
  • Elektrický motor Tesly je

    Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

tl;dr zo zahraničnej tlače

Teraz najčítanejšie