Denník N

Jubilujúci festival otvorí gratulácia spriaznenej Pohody

Boris Kršňák (1960). Divadelník, publicista, kultúrny manažér. Bol šéfom literárnej redakcie banskobystrického štúdia Rádia Regina, v súčasnosti je pražským spravodajcom Slovenského rozhlasu. V roku 1989 spoluzakladal hnutie VPN vo Zvolene a stal sa prvým predsedom jeho mestskej a okresnej rady. Založil a vyše dvadsať rokov viedol zvolenský festival Víkend atraktívneho divadla. Takmer dve desiatky rokov organizuje výstavy predovšetkým slovenského konceptuálneho umenia v zahraničí, pred tromi rokmi predstavil v New Yorku expozíciu Konceptuálne umenie a komunizmus na Slovensku v rokoch 1965 - 1989.
Boris Kršňák (1960). Divadelník, publicista, kultúrny manažér. Bol šéfom literárnej redakcie banskobystrického štúdia Rádia Regina, v súčasnosti je pražským spravodajcom Slovenského rozhlasu. V roku 1989 spoluzakladal hnutie VPN vo Zvolene a stal sa prvým predsedom jeho mestskej a okresnej rady. Založil a vyše dvadsať rokov viedol zvolenský festival Víkend atraktívneho divadla. Takmer dve desiatky rokov organizuje výstavy predovšetkým slovenského konceptuálneho umenia v zahraničí, pred tromi rokmi predstavil v New Yorku expozíciu Konceptuálne umenie a komunizmus na Slovensku v rokoch 1965 – 1989.

Vo zvolenskom Dome kultúry ŽSR sa od štvrtka do nedele uskutoční už 30. ročník Víkendu atraktívneho divadla. Jeho tradičnou súčasťou budú okrem divadelných predstavení aj koncerty, diskusie, filmové produkcie a výstavy.

Hoci už pred piatimi rokmi prevzal žezlo riaditeľa zvolenského festivalu Víkend atraktívneho divadla jeho syn, zostáva BORIS KRŠŇÁK neodmysliteľne spätý s týmto najstarším neštátnym festivalom alternatívneho umenia na Slovensku. Bol jeho zakladateľom, dlhoročným šéfom a stále je osobnosťou, bez ktorej si ani nastávajúci 30. ročník podujatia nemožno predstaviť.

Zdá sa, že sa nemôžete prepracovať do pozície bezstarostného návštevníka festivalu…

Môj syn Tomáš sa pohybuje viac v hudbe a nemá odvahu tvoriť divadelnú dramaturgiu, a keďže zatiaľ nenašiel na to vhodného človeka, tak sa o divadelnú dramaturgiu stále ešte starám ja. Popritom naďalej vyberám aj témy diskusií a ich hostí, a svoje kontakty využívam tiež na zháňanie sponzorov. Bol by som rád, keby som sa postupne aj tohto všetkého zbavil, ale zatiaľ jemu a jeho tímu, samozrejme, rád pomôžem.

Kedy a prečo sa začal presun vašich kompetencií na syna?

Keď som sa v roku 2006 presťahoval zo Zvolena do Prahy a urobil som odtiaľ niekoľko ročníkov, tak som si síce overil, že aj z Prahy sa dá pripraviť zvolenský festival, ale predsa len som trochu strácal kontakt so slovenským kultúrnym dianím. Pravda, aby som od neho nebol úplne odtrhnutý, tak som v Prahe organizoval nejaké slovenské divadelné vystúpenia a literárne čítačky, ale už som čoraz viac uvažoval o tom, že festival odovzdám niekomu inému.

Ako sa v tom ocitol váš syn?

To bola náhoda. Po vyše dvadsiatich rokoch práce s festivalom som chcel mať istotu, že ani po mojom odchode jeho úroveň neklesne. Našiel som teda jednu dramaturgičku, profesionálku, no ona chcela robiť mnoho vecí naraz, čo sa

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Rozhovory

Teraz najčítanejšie