Denník N

Mediabriefing logoMediaBrífing: Ruskí agenti skúšajú novú taktiku na ovplyvňovanie volieb

MediaBrífing je piatkový newsletter o všetkom dôležitom v médiách a žurnalistike. Tento týždeň sa okrem iného dočítate:

  • Vymýšľanie dezinformácií už nemá takú silu, ruské účty skúšajú nové spôsoby.
  • Slovenským konšpirátorom sa na Facebooku darí stále viac.
  • Facebook Messenger umožní zmazať správu, ktorú ste už poslali.
  • Fail týžňa.

Foto: AP

Ruskí agenti, ktorí sú podľa všetkého napojení na Kremeľ, rozširovali pred tohtotýždňovými americkými voľbami obsah, ktorý mal rozdeľovať tamojšiu spoločnosť. Snažia sa byť však oveľa nenápadnejší ako v minulosti, napísala agentúra Reuters, ktorá o tejto téme hovorila s americkými vyšetrovateľmi, vedcami a bezpečnostnými firmami.

Tak ako pred prezidentskými voľbami v roku 2016, aj teraz ruskí trollovia napojení na petrohradskú Internetovú výskumnú agentúru šírili správy, ktoré mali polarizovať spoločnosť. Ich metódy sa však zmenili.

Výskumníci tvrdia, že trollovia napríklad menej využívajú úplnú fikciu. Ľudia sú na ňu citlivejší a Facebook už v USA spolupracuje s fact-checkingovými organizáciami, ktoré evidentné klamstvá vedia odhaliť a sociálna sieť potom môže obmedziť ich šírenie.

„Urobili sme veľa výskumov o falošných správach a ľudia o nich vedia stále viac, takže táto taktika začína byť menej efektívna,“ povedala pre agentúru Reuters Priscilla Moriuchiová, bývalá zamestnankyňa americkej NSA a dnes analytička v bezpečnostnej firme Recorded Future.

Namiesto toho ruské účty pomáhajú šíriť informácie a meme obrázky, ktoré pochádzajú zo stránok americkej

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Hoaxy a propaganda

Mediabriefing logoMediaBrífing

Slovensko, Svet

Teraz najčítanejšie