Popularita čínskych e-shopov prekvapila, kupuje tam viac ako polovica Slovákov
Už 46 % spotrebiteľov pravidelne používa internet na mobilnom telefóne, ale na nákupy používa mobil len asi desatina ľudí.
Tibor z Košíc nakupuje v čínskych e-shopoch už niekoľko rokov. Kľúčová bola pre neho skúsenosť s bezproblémovým doručením prvého objednaného tovaru. „Vtedy padol ostych,“ spomína.
Čínske internetové obchody preferuje pre výrazne nižšiu cenu tovaru aj rýchlosť doručenia. Tvrdí, že na Slovensku nakupuje v e-shope len vtedy, ak potrebuje niečo okamžite, a vtedy je ochotný zaplatiť aj o 20 až 30 percent vyššiu cenu.
„Hoci si z toho robím žarty, v skutočnosti reagujem aj na newslettre z čínskych e-shopov a iné cielené ponuky. Tak som kúpil napríklad masážny strojček na krk, ktorý som vôbec nepotreboval, ale keďže stál len asi 20 eur a bola na ňom panda, neodolal som,“ vraví Tibor, ktorý tovar na sieti najčastejšie loví cez e-shop GearBest.
Podobne ako on sa k čínskym e-shopom stavia väčšina užívateľov internetu zo Slovenska. Viac ako polovica