Denník N

Pellegrini s Érsekom kontrolovali Višňové: Buď Taliani zrýchlia, odídu alebo im vypovieme zmluvu

Ilustračné foto: TASR
Ilustračné foto: TASR

Tunel Višňové šoférom ušetrí 15 minút cesty a jazdu popod Strečno. Iba nikto nevie kedy a zo stavby medzitým vyhodili 118 ľudí.

Máloktorá stavba na Slovensku je taká slávna ako tunel Višňové pri Žiline. Nie preto, že bude naším najdlhším tunelom (7,5 km), ako skôr preto, že sa jeho stavba neustále komplikuje.

Najnovšie zo stavby prepúšťajú ľudí a opozičná OĽaNO má zasa zaručené neoficiálne informácie aj o tom, že hlavný staviteľ sa plánuje z projektu stiahnuť.

Stavbu z dvoch tretín ovláda talianska firma Salini Impregilo, menšinu v stavebnom konzorciu má Dúha podnikateľa Miroslava Remetu.  Rátalo sa, že spoločne za 410 miliónov eur (bez DPH) postavia diaľnicu od Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu (13,5 km), aj s tunelom Višňové.

Červenou sú rozostavané, zelenou plánované a čiernou hotové úseky. Zdroj: NDS

To je taký veľký kontrakt, že ho veľkosťou spomedzi tradičných zmlúv prekoná iba susedný úsek. D1 od Hričovského Podhradia po Lietavskú Lúčku stavajú za 427 miliónov eur bez DPH. Višňové je hneď po ňom (ak nerátame PPP diaľnice), druhou najväčšou diaľničnou zákazkou v histórii Slovenska.

Podľa zmluvy majú stavbári tunel postaviť do konca budúceho roka. Že to nestihnú, bolo jasné relatívne krátko po podpise zmluvy. Teraz je problém oveľa vážnejší. Svedčí o tom aj mimoriadna návšteva premiéra Petra Pellegriniho na stavbe.

„Pohár trpezlivosti na stavbe tunela už pretiekol

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Drahé a meškajúce diaľnice

Teraz najčítanejšie