Denník N

Skladby pre Jána a Martinu – Prečo a ako vlastne komponovať takúto hudbu?

Skladba Black Swan Martina Burlasa vznikla z iniciatívy violončelistu Jozefa Luptáka. Premiéru mala na festivale Konvergencie, odvtedy odznela ešte dvakrát. Foto - Nora a Jakub Čaprnka
Skladba Black Swan Martina Burlasa vznikla z iniciatívy violončelistu Jozefa Luptáka. Premiéru mala na festivale Konvergencie, odvtedy odznela ešte dvakrát. Foto – Nora a Jakub Čaprnka

Najskôr o tom nechcel ani počuť. Ako vlastne robiť takú hudbu, prečo a pre koho ju vlastne komponovať? Pre rodiny pozostalých? Pre seba a pre iných ľudí, ktorí sa s tou strašnou správou nevedeli vyrovnať?

Dá sa pochopiť, že prvá reakcia Martina Burlasa na nápad, aby napísal skladbu venovanú pamiatke Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej, bola odmietavá. Riaditeľ festivalu Konvergencie, ktorý s týmto nápadom prišiel, nechcel na skladateľa tlačiť. Bol presvedčený, že práve on by túto skladbu dokázal vytvoriť, ale rozumel aj jeho odmietnutiu. A urobil dobre. Po pár mesiacoch

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Hudba

Kultúra

Teraz najčítanejšie