Denník N

Po 12 rokoch pokračuje Pellegriniho vláda v privatizácii letiska, ktorú mladý Fico stopol

Bratislavské letisko M. R. Štefánika odbavilo vlani takmer dva milióny cestujúcich. Foto - TASR
Bratislavské letisko M. R. Štefánika odbavilo vlani takmer dva milióny cestujúcich. Foto – TASR

Aktualizované – Ministerstvo dopravy tvrdí, že pokiaľ bratislavské letisko neprevezme nový hráč, tak bude prichádzať o cestujúcich v prospech Viedne.

Zastavenie privatizácie bratislavského letiska bolo jedno z prvých dôležitých rozhodnutí, ktoré v roku 2006 urobil nový premiér Robert Fico. Prvá vláda Smeru vtedy stopla predaj najväčšieho slovenského letiska konzorciu, v ktorom bol vlastník viedenského letiska Schwechat a finančná skupina Penta.

O dvanásť rokov neskôr schválila vláda, ktorú stále vedie Ficov Smer, návrh, ktorý opäť hovorí o prevode bratislavského letiska do rúk súkromníka. V texte však, pochopiteľne, nikde nefiguruje slovo „privatizácia“, ktorú Smer i SNS odmietajú už len z ideologických dôvodov.

Materiál predložilo do vlády ministerstvo dopravy vedené Árpádom Érsekom z Mosta-Híd. Nazvalo ho „výber koncesionára pre prevádzku, údržbu a rozvoj Letiska M.R.Štefánika.“

V princípe v ňom ide o to isté, ako pri privatizácii. Štát má síce zostať formálnym vlastníkom letiska, celú infraštruktúru by však na tridsať rokov

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Prečítajte si knihu od Vladimíra Šnídla: Pravda a lož na Facebooku

Viac

Teraz najčítanejšie