Po 12 rokoch pokračuje Pellegriniho vláda v privatizácii letiska, ktorú mladý Fico stopol
Aktualizované – Ministerstvo dopravy tvrdí, že pokiaľ bratislavské letisko neprevezme nový hráč, tak bude prichádzať o cestujúcich v prospech Viedne.
Zastavenie privatizácie bratislavského letiska bolo jedno z prvých dôležitých rozhodnutí, ktoré v roku 2006 urobil nový premiér Robert Fico. Prvá vláda Smeru vtedy stopla predaj najväčšieho slovenského letiska konzorciu, v ktorom bol vlastník viedenského letiska Schwechat a finančná skupina Penta.
O dvanásť rokov neskôr schválila vláda, ktorú stále vedie Ficov Smer, návrh, ktorý opäť hovorí o prevode bratislavského letiska do rúk súkromníka. V texte však, pochopiteľne, nikde nefiguruje slovo „privatizácia“, ktorú Smer i SNS odmietajú už len z ideologických dôvodov.
Materiál predložilo do vlády ministerstvo dopravy vedené Árpádom Érsekom z Mosta-Híd. Nazvalo ho „výber koncesionára pre prevádzku, údržbu a rozvoj Letiska M.R.Štefánika.“
V princípe v ňom ide o to isté, ako pri privatizácii. Štát má síce zostať formálnym vlastníkom letiska, celú infraštruktúru by však na tridsať rokov