Stavbári tunela Višňové zmeškali ďalší míľnik. Nedokončili včas vozovku, pošlú im pokutu
Komplikovaná diaľnica pri Žiline, ktorá odkloní dopravu popod Strečno, nemusí byť hotová ani v roku 2022. Všetko záleží na tom, ako skončia hromadiace sa komplikácie na stavbe.
Pri výstavbe diaľničných tunelov sa nevedie polemika, či použiť na vozovku betón, alebo postačí asfalt. Odkedy tragédie v zahraničí ukázali, aký je roztápajúci sa asfalt v uzavretom tuneli pri požiaroch nebezpečný, automaticky sa v nich používa betón.
V decembri mala byť takáto vozovka dokončená aj v najdlhšom tuneli na Slovensku – Višňové pri Žiline. Keď ho dostavajú, bude mať 7,5 kilometra.
Tento tunel je vodičmi mimoriadne očakávaný, pretože odkloní dopravu popod Strečno a ušetrí 15 minút cesty.
Jeho stavbu má na starosti partia firiem pod vedením talianskej spoločnosti Salini Impregilo. Má zmluvu na úsek diaľnice Lietavská Lúčka – Dubná Skala, pričom tunel Višňové tvorí polovicu tohto úseku.
Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) však výstavbu nestíha. „Zhotoviteľ v danom čase,