Denník N

Stavbári tunela Višňové zmeškali ďalší míľnik. Nedokončili včas vozovku, pošlú im pokutu

Spor o tunel Višňové je taký vážny, že ho bol začiatkom decembra spoločne s ministrom dopravy Árpádom Érsekom (vľavo) a šéfom NDS Jánom Ďurišinom skontrolovať aj premiér Peter Pellegrini. Foto - TASR
Spor o tunel Višňové je taký vážny, že ho bol začiatkom decembra spoločne s ministrom dopravy Árpádom Érsekom (vľavo) a šéfom NDS Jánom Ďurišinom skontrolovať aj premiér Peter Pellegrini. Foto – TASR

Komplikovaná diaľnica pri Žiline, ktorá odkloní dopravu popod Strečno, nemusí byť hotová ani v roku 2022. Všetko záleží na tom, ako skončia hromadiace sa komplikácie na stavbe.

Pri výstavbe diaľničných tunelov sa nevedie polemika, či použiť na vozovku betón, alebo postačí asfalt. Odkedy tragédie v zahraničí ukázali, aký je roztápajúci sa asfalt v uzavretom tuneli pri požiaroch nebezpečný, automaticky sa v nich používa betón.

V decembri mala byť takáto vozovka dokončená aj v najdlhšom tuneli na Slovensku – Višňové pri Žiline. Keď ho dostavajú, bude mať 7,5 kilometra.

Tento tunel je vodičmi mimoriadne očakávaný, pretože odkloní dopravu popod Strečno a ušetrí 15 minút cesty.

Jeho stavbu má na starosti partia firiem pod vedením talianskej spoločnosti Salini Impregilo. Má zmluvu na úsek diaľnice Lietavská Lúčka – Dubná Skala, pričom tunel Višňové tvorí polovicu tohto úseku.

Tunel Višňové bude súčasťou úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Červenou sú rozostavané, zelenou plánované a čiernou hotové diaľnice. Zdroj: NDS

Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) však výstavbu nestíha. „Zhotoviteľ v danom čase,

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Drahé a meškajúce diaľnice

Teraz najčítanejšie