Denník N

Prečo gabčíkovské lodné vráta a komory zdraželi o 50 miliónov

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Keď v NDS zistili, že obchvat Čadce by mal stáť o 40 miliónov viac, ako boli vládne očakávania, ich šéf nechcel kontrakt podpísať. Vodohospodári majú teraz podobný problém s veľkou zákazkou pre Gabčíkovo.

Nové masívne vráta, ktorými gabčíkovské vodné dielo púšťa lode, sa nekupujú každý deň. Väčšiu investíciu robili na priehrade okrem dvoch rekonštrukcií naposledy v roku 1994, keď v pravej plavebnej komore havaroval ukrajinský remorkér.

Aktuálny gabčíkovský tender navyše okrem výmeny vrát obsahuje aj kompletnú obnovu celej plavebnej komory vodnej priehrady.

Dáva to zmysel, gabčíkovské komory sú roky v nevyhovujúcom stave, čo ukazuje aj príhoda spred troch rokov, keď 1200 zahraničných turistov muselo pred Gabčíkovom prestupovať z  výletných lodí na autobusy

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Teraz najčítanejšie