Denník N

Vyhovárať sa, že my sme tí dobrí a oni sú tí zlí, nie je riešenie, hovorí Vladimír Beskid. Vracia sa šéfovať do trnavskej galérie

Vladimír Beskid. Foto N - Tomáš Benedikovič
Vladimír Beskid. Foto N – Tomáš Benedikovič

V čase, keď viedol Galériu Jána Koniarka v Trnave, to bola jedna z tých najprogresívnejších adries súčasného umenia na Slovensku. Vedeniu trnavskej župy sa to však nepozdávalo a VLADIMÍR BESKID bol nútený z galérie odísť, hoci sa za neho postavila umelecká scéna. Po ôsmich rokoch a skúsenostiach z projektu EHMK v Košiciach sa do Trnavy na miesto riaditeľa vracia.

V rozhovore hovorí, prečo majú podľa neho regionálne galérie problém s kvalitou a že sa nedá vyhovárať iba na peniaze a politikov, hoci tí priepasť medzi divákmi a súčasným umením roky prehlbujú.

Čo vás viedlo k tomu, že ste sa prihlásili do výberového konania v Trnave, odkiaľ ste za pomerne dramatickej situácie v minulosti odišli?

Pracujem v tejto oblasti viac ako tridsať rokov a zachytil som aj odozvu z odbornej obce. Cítil som, že je to tak trochu moja „psia“ povinnosť zúčastniť sa, tak som to zvážil a prihlásil sa.

V rovnakom čase boli výberové konania aj na riaditeľov do galérií v Liptovskom Mikuláši a v Martine. Nad nimi ste neuvažovali?

Nie, zdalo sa mi nefér prihlásiť sa naraz na tri konkurzy do iných miest. Ak to človek myslí vážne, je to neseriózne. Ak by to v Trnave nevyšlo, potom by som uvažoval nad inými galériami, konkurz bol napríklad aj v Hradci Králové. Všetko sa to však odohrávalo paralelne.

Na miesto šéfa trnavskej galérie ponúkala župa plat nižší ako 900 eur v hrubom, čo ostro kritizovala aj kultúrna scéna. Pre vás to nebol problém?

Ja verím, že

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Kultúra

Teraz najčítanejšie