Denník N

Prečo železnice ani neskúsili opraviť bratislavskú stanicu, hoci im na to prispela vláda

Január 2019. Foto N - Tomáš Benedikovič
Január 2019. Foto N – Tomáš Benedikovič

Ukázalo sa, že 2,8-miliónová vládna dotácia firmám na prerábku stanice do apríla nestačí a cestujúcim zasa nestačí ani takáto prerábka.

Keď koncom augusta minulého roka ohlasoval premiér Pellegrini spolu s ministrom dopravy Ersékom zásadnú prestavbu bratislavskej železničnej stanice,vyzeralo to ako PR akcia pre vláde blízkeho kandidáta na primátora Bratislavy Iva Nesrovnala. Dôvody, prečo z investície za 2,8 milióna nebude takmer nič, však nesúvisia s Nesrovnalovou volebnou prehrou.

Stavbu novej fasády či rekonštrukciu opláštenia stanice železničiari ani nezačnú, pretože pochopili, že do aprílových majstrovstiev sveta v hokeji by to nestihli a navyše by im na to nestačili dohodnuté peniaze. Preto stanicu len poriadne vyčistia a dajú jej nový nápis.

Prerábka zdražela o 14 % ešte pred výkopom

Prvý problém bol, že oslovené firmy pýtali za vládou odobrenú prerábku najmenej 3,2 milióna, no ŽSR mali od vlády sľúbené len 2,8 milióna.

Železničiari vedeli, že ak by

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie