Denník N

Autobusy dotujeme 1,50 eura na pasažiera, lode do Bratislavy pýtajú 5-krát viac

Jedna zo zastávok vodnej MHD by mohla byť pri moste SNP. Foto - Tasr
Jedna zo zastávok vodnej MHD by mohla byť pri moste SNP. Foto – Tasr

Analýza možnosti vodnej dopravy v okolí Bratislavy ukazuje, že dotácie by boli v porovnaní s počtom cestujúcich oveľa väčšie ako pri autobusoch, a to aj bez úvodnej investície napríklad do prístavov a parkovísk za vyše 60 miliónov eur.

Do práce v Bratislave loďou. To je najnovšia vízia, ktorou sa zaoberajú vládne špičky. Takáto loď by mohla vyplávať napríklad zo Šamorína a cestujúci by vystupovali pri Eurovei či moste SNP. Z druhého bodu by sa navyše pohodlne vedeli dostať za prácou aj do Petržalky.

Aj takéto detaily rieši materiál, ktorý v stredu zobrali na vedomie ministri na vládnom rokovaní. Išlo o „informáciu o príprave podmienok pre zriadenie národného dopravcu vo vnútrozemskej vodnej doprave“. K ničomu ich to zatiaľ nezaväzuje, analýza iba sumarizuje možnosti národného vodného dopravcu.

Ministerstvo dopravy si v lete na pomoc s analýzou objednalo napríklad služby Ekonomickej univerzity. Naopak, hlavný vládny analytický útvar do debaty neprizvali.

„Útvar hodnoty za peniaze tento zámer neposudzoval,“ odpísali z ministerstva financií.

Detailnosť vládnej analýzy ale ukazuje, že vládna garnitúra sa vodnou linkou či  ďalším národným dopravcom reálne zaoberá.

Rozoberá model, že by po Dunaji korzovalo najviac šesť lodí (plus 1 by bola v rezerve). Ľudí by mohli rozvážať na základnej trase Šamorín – Hamuliakovo – Bratislava Eurovea – Bratislava most SNP. Niektoré linky by mohli byť predĺžené

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Teraz najčítanejšie