Autobusy dotujeme 1,50 eura na pasažiera, lode do Bratislavy pýtajú 5-krát viac
Analýza možnosti vodnej dopravy v okolí Bratislavy ukazuje, že dotácie by boli v porovnaní s počtom cestujúcich oveľa väčšie ako pri autobusoch, a to aj bez úvodnej investície napríklad do prístavov a parkovísk za vyše 60 miliónov eur.
Do práce v Bratislave loďou. To je najnovšia vízia, ktorou sa zaoberajú vládne špičky. Takáto loď by mohla vyplávať napríklad zo Šamorína a cestujúci by vystupovali pri Eurovei či moste SNP. Z druhého bodu by sa navyše pohodlne vedeli dostať za prácou aj do Petržalky.
Aj takéto detaily rieši materiál, ktorý v stredu zobrali na vedomie ministri na vládnom rokovaní. Išlo o „informáciu o príprave podmienok pre zriadenie národného dopravcu vo vnútrozemskej vodnej doprave“. K ničomu ich to zatiaľ nezaväzuje, analýza iba sumarizuje možnosti národného vodného dopravcu.
Ministerstvo dopravy si v lete na pomoc s analýzou objednalo napríklad služby Ekonomickej univerzity. Naopak, hlavný vládny analytický útvar do debaty neprizvali.
„Útvar hodnoty za peniaze tento zámer neposudzoval,“ odpísali z ministerstva financií.
Detailnosť vládnej analýzy ale ukazuje, že vládna garnitúra sa vodnou linkou či ďalším národným dopravcom reálne zaoberá.
Rozoberá model, že by po Dunaji korzovalo najviac šesť lodí (plus 1 by bola v rezerve). Ľudí by mohli rozvážať na základnej trase Šamorín – Hamuliakovo – Bratislava Eurovea – Bratislava most SNP. Niektoré linky by mohli byť predĺžené