Denník N

Prečo v automobilkách škrtajú miesta, keď nedávno nevedeli zohnať ľudí (+ grafy)

Výroba Porsche Cayenne v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia. Foto - TASR
Výroba Porsche Cayenne v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia. Foto – TASR

Koniec nábehov, nová stratégia, čakanie na brexit a hrozba obchodných vojen. Manažéri Volkswagenu stoja pred ďalšou výzvou.

Ešte vlani v marci manažéri bratislavského závodu Volkswagen súrne zháňali 500 ľudí do výroby. „Máme problém pokryť dopyt po odborníkoch, zvažujeme možnosti zamestnania spolupracovníkov zo Srbska a z Ukrajiny,“ vysvetľoval šéf automobilky pre personálnu oblasť Eric Reuting.

O tri mesiace neskôr sľúbil automobilke špeciálne opatrenia aj na dovoz zamestnancov premiér Peter Pellegrini. Stále totiž rezonovalo, že problém s chýbajúcimi pracovníkmi je vážny a nezmenší ho ani dramatickejší rast platov.

Od januára tohto roku už funguje zjednodušený režim dovozu pracovnej sily zo zákona. No minimálne odvtedy vidno, že manažérov automobiliek už trápia iné problémy.

Výroba luxusných SUV typu Audi Q8 či VW Touareg v bratislavskom závode VW sa bude čoskoro krátiť. Prejde z nepretržitej štvorzmennej prevádzky na tri zmeny (cez víkend sa už vyrábať nebude). Malé mestské vozidlá New Small Family budú namiesto dvoch zmien vyrábať v jednej, upresnil týždenník Trend.

Ešte o niečo dramatickejšie to vyzerá, keď

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Volkswagen Bratislava

Teraz najčítanejšie