Denník N

Neokrôchanec vo verejnom priestore? Vyhodiť

Ilustračné foto - AP
Ilustračné foto – AP

Ak si s nevhodnými javmi neporadíme sami, pomôže múdrosť Ďalekého východu.

Pred rokmi mala IKEA kampaň „Tidy up!“. V jednom spote sa mladá dvojica šmajchlovala na divániku, a keď dievča padlo mŕtve, ukázalo sa, že má v chrbte vidličku. Už prikvitol len slogan: Upracte si!

Náš verejný priestor sa podobá na obývačku, kde sa povaľujú smrtiace vidličky, a to s naším vedomím aj láskavým súhlasom. Novinár Korda povie o ženách, ktoré si ho dovolili kritizovať, že sú hysterky. Poslanec Blaha pre zmenu o novinárke napíše status, kde ju označí za teliatko. A vari vrchol všetkého predstavuje predseda parlamentu, ktorý sa o podpredsedníčke parlamentu vyjadrí ako o cigánočke, ktorá si naňho nebude dovoľovať (akože na bieleho, keby sme si neboli istí, či chápeme správne).

No nevieme my, čo s tými smrtiacimi vidličkami. Už nejaký čas sa zmáhame len na taktné mlčanie, ak je to tzv. náš človek, a má to niečo do seba – tento jav zaznamenala aj ľudová slovesnosť v podobe múdrosti o exkremente, s ktorým neradno invazívne zaobchodiť, lebo potom viac páchne. Ľud sa len zabudol vyjadriť k prípadu, že

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Teraz najčítanejšie