Času je málo a voda stúpa
Glosujem rád predovšetkým texty Martina M. Šimečku pre Denník N. Teraz to bude tento.
Keď tvorca kampane myslí iba na výsledok, a nie na súvislosti, ktoré sú zlé, spoločensky škodlivé a devastačné, je spoluvinník – zločinec. Tí dvaja, o ktorých píše Šimečka, sú tvorcovia politických kampaní založených na vytváraní obrazu fiktívneho nepriateľa a jeho démonizácii. Vyhrávajú svojim klientom voľby vytváraním cunami negatívnych emócií. Sú to zločinci. Zločinci, ktorí neprestúpili zákon. Zákon, ako hovorí klasik, je hradbou obce. A keď šikovné kľučkovanie medzi zákonmi rozkladá obec? Nuž, ide o rafinovaných zločincov.
Takže žijeme v časoch, keď rafinovaní zločinci udávajú nielen tón verejného diškurzu, ale rozhodujú aj o výsledkoch volieb. Marketéri Trumpa, Orbána, Zemana, Babiša… a ich učenlivých žiakov na Slovensku, v Poľsku, Rumunsku, Nemecku, vo Francúzsku… vedia, o čom hovorím. Vedia, ale kašlú na to. Urobili by to znovu. Pre prachy, pre prestíž, pre vlastné ego a nemorálnosť.
Áno, ale čo my, ktorým