Denník N

Osemtisíc? Desaťtisíc? Pätnásťtisíc? Prečo má denné počítanie krokov zmysel

Foto - Flickr.com/Hernán Piñera
Foto – Flickr.com/Hernán Piñera

Keď strávite tri hodiny týždenne vo fitku, zostane vám ešte 165 hodín – a aby ste ich nepresedeli, môžete počas nich napríklad naháňať kroky.

Píše Cara Rosenbloomová, článok zverejňujeme so súhlasom The Washington Post

Telefón nosím po celý čas pri sebe, aby som mala istotu, že nevynechám ani krok. Nie som jediná, čo sa naháňa, aby splnila svoj denný cieľ.

Krokomer je dnes zabudovaný v takmer každom smartfóne (hľadajte aplikáciu Zdravie), hešteg #10000steps je na Instagrame mimoriadne populárny a hodinky s krokomerom a monitorom srdca tiež zdobia mnohé zápästia.

Osobný tréner Harley Pasternak odporúča rátanie krokov aj svojim celebritným klientom. Vraví im, že týždeň má 168 hodín, takže ak strávia v posilňovni iba tri hodiny, ostáva im ďalších 165 sedavých hodín. A práve vtedy by mali naháňať kroky.

Rozumný cieľ

Ľudí, čo poctivo dodržiavajú cieľ desaťtisíc krokov alebo si vyčítajú, keď sa im ho dosiahnuť nepodarí, možno prekvapí, že táto všeobecne akceptovaná méta nevychádza zo žiadnych vedeckých výskumov.

Naopak, svoj pôvod má v reklamnej kampani na japonský krokomer vynájdený v roku 1965. Volal sa Manpo-kei a propagovali ho sloganom „Prejdite denne desaťtisíc krokov!“.

Odvtedy prešlo vyše 50 rokov a idea odkráčať denne desaťtisícku nabrala na popularite.

Vedci sa v priebehu rokov snažili zistiť, či má toto číslo nejaký zmysel. Odpoveď je áno aj

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Cesta k zdraviu

Teraz najčítanejšie