Denník N

Viceprimátorka Kratochvílová: Autobusy na Gagarinovej meškali len štyri minúty

Na prvý deň najväčších dopravných obmedzení v Bratislave dohliadala aj viceprimátorka pre dopravu Tatiana Kratochvílová. Fotokoláž N - Tomáš Benedikovič
Na prvý deň najväčších dopravných obmedzení v Bratislave dohliadala aj viceprimátorka pre dopravu Tatiana Kratochvílová. Fotokoláž N – Tomáš Benedikovič

Prvý deň dopravných obmedzení Bratislava podľa magistrátu zvládla nad očakávania, nedostatočnú kapacitu mali električky na Račianskej radiále.

Prvý deň dopravných obmedzení je za nami, primátor Matúš Vallo odkázal Bratislavčanom, že ho zvládli. Dopravný kolaps sa teda nekonal a napríklad na Gagarinovej ulici neboli kolóny ako po iné pracovné rána. Čím to je?

Dôvodov je asi viac – v prvom rade si myslím, že cestujúci, ktorí prichádzajú do Bratislavy, ale aj samotní Bratislavčania, reagovali na informačnú kampaň. Prestúpili tak do prostriedkov mestskej hromadnej dopravy alebo možno s niekým zdieľali jazdu autom. Vypočuli tak naše výzvy, za čo sa im chcem poďakovať. Pre nás to bolo príjemné prekvapenie.

Čakajú nás ťažšie dni? Čo môžeme očakávať?

Myslím si, že situácia by nemusela byť horšia, ak by takýto stav zostal – vychádzam z toho, že cestujúci využili prostriedky mestskej hromadnej dopravy. Monitorujeme a vyhodnocujeme obsadenosť autobusov, trolejbusov či električiek a zároveň ich zdržanie. V prípade potreby budeme zvyšovať kapacitu prostriedkov mestskej hromadnej dopravy. Situácia by sa nemusela zhoršovať, ak sa obyvatelia zachovajú tak ako dnes.

Máte k dispozícii už dáta, či boli autobusy a trolejbusy obsadené viac ako po iné pracovné dni pred dopravnými obmedzeniami?

To budeme vedieť zajtra (utorok – pozn. red.), momentálne sa ešte zbierajú dáta. Už teraz však viem povedať, že na Gagarinovej ulici bolo zdržanie mestskej hromadnej dopravy štyri minúty. Situácia teda bola lepšia ako po iné dni.

Štvorminútové meškanie autobusov bolo bez toho, aby sa posilňovali spoje?

Áno. Vytvorenie buspruhov pomohlo tomu, aby sa zdržanie, ktoré pred vyznačením buspruhov bolo, výrazne skrátilo.

Na bezplatnú infolinku, ktorú zriadil magistrát, volali ráno najmä taxikári, ktorí nevedeli, či môžu alebo nemôžu jazdiť po buspruhoch. Po ktorých buspruhoch teda môžu jazdiť aj taxíky?

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Bratislava

Doprava v Bratislave

Rozhovory

Slovensko

Teraz najčítanejšie