Denník N

Železniciam stojí polovica z 25 rušňov, ktoré modernizovali u Poóra

Na takzvanej južnej trase ZSSK nasadzuje len staré alebo v lepšom prípade zmodernizované rušne, ako je napríklad typ 757. Foto - ZSSK
Na takzvanej južnej trase ZSSK nasadzuje len staré alebo v lepšom prípade zmodernizované rušne, ako je napríklad typ 757. Foto – ZSSK

Rušňovodiči sa sťažujú na nespoľahlivosť lokomotív, ktoré za 40 miliónov vylepšovali v ŽOS Zvolen. Poór tvrdí, že ak sú problémy, tak za ne môže údržba.

Železničiari hovoria, že na rušňoch s označením 757 je najhoršie to, že sa na nich každú chvíľu kazí niečo iné. „Kazia sa trakčné motory, kazia sa usmerňovače, kazia sa elektrodynamické brzdy. Bežne sa stane, že už z depa rušeň vychádza s poruchou, hoci to predpisy zakazujú,“ povedal Denníku N jeden z dlhoročných rušňovodičov.

Rušne v súčasnosti predstavujú jeden z veľkých problémov, ktorý sa priamo dotýka spoľahlivosti vlakov štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) na východnom i strednom Slovensku.

Reč je o 25 dieselových rušňoch, ktoré vznikli prestavbou mašín s prezývkou „okuliarnik“. Tá odkazuje na ich čelné sklo, ktoré pripomína potápačské okuliare.

Štátne železnice sa pred desiatimi rokmi rozhodli, že si za 40 miliónov eur objednajú ich modernizáciu. Vybrali si firmu ŽOS Zvolen, ktorá patrí do skupiny podnikateľa Vladimíra Poóra. Do lokomotív československej výroby inštalovala moderné západné súčiastky, aby sa priblížili štandardom 21. storočia.

Aký je súčasný stav?

„Naši rušňovodiči sú právom nespokojní, pretože

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie