Denník N

Ukázali náborové plagáty do slovenskej armády, porovnajte ich so zahraničnými

Ministerstvo obrany ukázalo novú náborovú kampaň, ktorej mottom je: Hrdinov nerobia reči, ale skutky.

Minister obrany Peter Gajdoš (SNS) v pondelok zverejnil obrázky, ktoré majú priviesť mladých Slovákov a Slovenky do armády. Ich hlavným mottom je „Hrdinov nerobia reči, ale skutky…“ a „Miluješ Slovensko? Dokáž to“.

Minister hovorí, že „vojakom a vojačkám, ktorí garantujú bezpečnosť nás všetkých, patrí status ‚hrdina‘“, a je presvedčený, že „každé dieťa sa hrdinom stať chce“.

Na Facebooku nový vizuál už krátko po zverejnení viacerí ľudia kritizovali za to, že popiera niektoré marketingové pravidlá. Ministerstvo napríklad použilo viacero rôznych štýlov (fontov) písma. Na obrázkoch je príliš veľa informácií, vrátane hneď piatich hashtagov – obvykle sa odporúča len jeden.

Hlavný titulok (headline) sa končí tromi bodkami, čo značí niečo nedopovedané. Vo svete reklamy platí, že veta má byť ukončená a jasná.

Internetová stránka regrutacia.sk, ktorú zriadilo ministerstvo obrany, až do dnešného dňa pripomínala weby z konca 90. rokov – dizajnom, funkcionalitou aj jazykom.

V minulosti skúšalo ministerstvo obrany lákať ľudí do armády rôznym spôsobom. Napríklad v roku 2005 počas druhej Dzurindovej vlády záujemcov oslovovalo aj pomocou jednoduchých počítačových hier, v ktorých hráč mohol najprv postrieľať teroristov v turbanoch a potom boxovať do tváre

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

SNS na obrane

Teraz najčítanejšie