Denník N

Dankova daň z jedla mení plány reťazcov, Terno sa odvod platiť nechystá

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Pre obchodníkov s potravinami je výhodnejšie mať niekoľko značiek predajní s vlastným marketingom, aby sa vyhli odvodu pre reťazce.

Pred šiestimi mesiacmi avizoval šéf jedného z veľkých reťazcov Terno real estate Stanislav Čajka postupný zánik obchodov značiek Moja Samoška. Potvrdil to, čo už reťazec naznačoval niekoľko rokov predtým – že chce túto značku zrušiť.

Vlani v septembri Čajka povedal, že obchody Moja Samoška sa časom zmenia na obchody nového konceptu a značky Kraj, ktoré reťazec plánuje v budúcnosti posilňovať. Dôraz na tento projekt potvrdzujú aj čísla o investíciách, za minulý rok do budovania značky Kraj investoval jeho vlastník 7 miliónov eur, na tento rok si naplánoval 6-miliónovú investíciu. Na konci roka chce mať 20 obchodov tejto značky.

Plány o premene obchodov Moja Samoška a aj Terno na značku Kraj však už dnes neplatia. Reťazec Terno real estate totiž potvrdil, že zachová všetky tri značky predajní na slovenskom trhu, žiadny z nich neplánuje v dohľadnom čase zrušiť. Dnes má približne 100 obchodov Moja Samoška a Terno a osem predajní značky Kraj.

Mať tri značky je výhodnejšie

K zmene plánov prispel osobitný odvod pre reťazce, ktorý predsadila SNS vedená Andrejom Dankom. Ak sa chcú väčší obchodníci vyhnúť plateniu odvodu vo výške 2,5 % čistých tržieb,

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Odvod pre reťazce

Teraz najčítanejšie