Denník N

Tri roky po podpise kontraktu na obchvat Bratislavy riešia, ako pretne D1

Zdroj – NDS
Zdroj – NDS

Po prerábke Prievozu sa chystá ďalšia komplikovaná operácia, D1 treba rozšíriť a dvihnúť o meter, aby pod ňou mohol viesť obchvat.

V máji 2019 uplynú tri roky od chvíle, keď si štát objednal obchvat Bratislavy.

Kontrakt za takmer dve miliardy eur však neráta s tým, že obchvat na vstupe do Bratislavy pretne D1. Inak povedané, od španielskych dodávateľov obchvatu štát neobjednal aj práce na D1.

Nebude ich pritom málo. D1 treba dvihnúť takmer o meter, aby obchvat viedol pod úsekom diaľnice, okrem toho sa ráta aj s rozširovaním D1 na osem pruhov.

Všetky tieto stavebné práce sa budú diať na malom území od Bratislavy po Triblavinu, čo z miestnej časti D1 robí jeden z najkomplikovanejších diaľničných úsekov v krajine.

Aj preto

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Drahé a meškajúce diaľnice

Obchvat Bratislavy

Teraz najčítanejšie