Denník N

Pellegrini loboval v nemeckej centrále VW za bratislavskú fabriku, nič konkrétne nedohodol

Výroba Porsche Cayenne v bratislavskom závode VW. Foto - Tasr
Výroba Porsche Cayenne v bratislavskom závode VW. Foto – Tasr

Riziká pre závod sú hlavne v budúcnosti, naposledy zredukoval zmeny.

Keď Robert Fico ako premiér svojej druhej vlády letel do Pittsburghu, bolo to vážne. Americký U.S. Steel plánoval odísť z Košíc a čakalo sa, že nový (ukrajinský alebo ruský) majiteľ prepustí asi polovicu zamestnancov vo fabrike. V tom čase bol U.S. Steel najväčším privátnym zamestnávateľom v krajine.

Fico sa s Američanmi dohodol a firma doteraz majiteľov nezmenila. Akurát ju medzitým veľkosťou prerástol bratislavský závod Volkswagenu, ktorý má aktuálne okolo 14-tisíc zamestnancov na priamo. S jeho najvyššími manažérmi v piatok debatoval premiér Peter Pellegrini.

Pellegrini neoznačil situáciu za vážnu, povedal, že debatovali o budúcnosti závodu. Pellegrini však dobre vie, že bratislavský závod doteraz nemá

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Volkswagen Bratislava

Teraz najčítanejšie