Blaha a ďalší konšpirátori sa snažili márne, Čaputovej prvenstvo neohrozili
Boli to prvé prezidentské voľby, ktorých fenoménom sa stala antikampaň na sociálnych sieťach. Svoje si vytrpel aj druhý v poradí Maroš Šefčovič.
Ostrá antikampaň patrila k prezidentským voľbám aj v minulosti, tá posledná sa však vymykala vo viacerých smeroch. Andrej Kiska ani Iveta Radičová ešte nemuseli čeliť fenoménu dezinformačných webov ani očierňujúcim príspevkom na sociálnych sieťach, ktoré ochotne šírili tisíce používateľov vo svojich „bublinách“.
Facebooková antikampaň nahradila aj anonymné letáky či očierňujúce inzeráty v novinách, ktoré boli súčasťou predošlých volieb. Konštantou však zostali vyjadrenia niektorých cirkevných hodnostárov, ktorí sa pokúšali ovplyvniť rozhodovanie kresťanských voličov.
Zuzana Čaputová bola pod intenzívnou paľbou od chvíle, keď sa v jej prospech vzdal kandidatúry Robert Mistrík a keď sa v predvolebných prieskumoch dostala na prvé miesto.
Odborníci však už vopred odhadovali, že ani táto antikampaň voľbami výrazne nezahýbe. „Presviedča hlavne presvedčených,“ poznamenal pred prvým kolom prezidentských volieb riaditeľ agentúry Focus Martin Slosiarik.
Výsledky to napokon potvrdili. Čaputová vyhrala prvé kolo s výrazným náskokom a v druhom kole získala ďalších 150-tisíc hlasov navyše.
Na druhej strane si svoje „vytrpel“ aj Čaputovej súper Maroš Šefčovič, do ktorého sa tiež pustila časť dezinformačných médií. Popritom ho zosmiešňovali cez neverbálnu komunikáciu jeho manželky Heleny z volebnej noci po prvom kole.
1. Útoky cez rodinných príslušníkov
To, že v tohtoročnej kampani bude dovolené úplne čokoľvek, bolo jasné najneskôr koncom februára, keď sa Facebookom virálne šírila fotka mladej