Denník N

Šéf Čaputovej komunikácie Burgr: Prezidentka pôjde aj do debát, do ktorých Kiska nechodil

Martin Burgr. Foto N - Vladimír Šimíček
Martin Burgr. Foto N – Vladimír Šimíček

Čakali sme, čo bude „scientológom“ týchto volieb, vraví Martin Burgr, stratég prezidentskej kampane Zuzany Čaputovej. Nakoniec to podľa neho bolo spochybnenie jej koncipientskej praxe. „Prišlo to v piatok večer a bol to frontálny útok,“ vraví.

Martin Burgr (27) pracoval na kampani Zuzany Čaputovej ako šéf jej komunikácie. Vyštudoval politológiu na Masarykovej univerzite v Brne, pôsobil ako poslanecký asistent Martina Poliačika a neskôr sa podieľal na kampani bratislavského primátora Matúša Valla.

V rozhovore hovorí:

  • o zákulisí kampane novej prezidentky a o jej príprave na debaty,
  • o najťažších momentoch v kampani a dezinformáciách,
  • o spolupráci s Michalom Repom z agentúry Shaviv,
  • ale aj o tom, čo si myslí o komunikácii súčasného prezidenta.

Čo hovorí o slovenskej politike, že prezidentské voľby vyhrala žena, ktorá do nej vstúpila pred rokom a pol a kampaň jej viedol človek, ktorý má 27 rokov?

Je to také všeobecné hľadanie niečoho nového, ktoré súvisí s frustráciou z toho, ako sa vládne, ale aj z toho, ako sa v opozícii na vládnutie reaguje. V kampani sme silno vnímali vôľu po normálnej politike, ktorú v očiach ľudí nereprezentujú osobné útoky, ale vecné hľadanie riešení. Pojem „volanie po normálnej politike“ podľa mňa dnešnú situáciu vystihuje.

A to sa odráža aj v politickej komunikácii? Aj politickí nováčikovia si môžu najať matadorov politického marketingu, ktorí tu fungujú 15 rokov.

Asi je fajn, ak sa aj do politického marketingu prinesú novšie postupy, a nie to, na čo sú voliči v komunikácii zvyknutí a spájajú si to s politikou, ktorú chcú zmeniť. Mladý tím, ktorý na kampani Zuzany Čaputovej pracoval

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Prezidentské voľby 2019

Zuzana Čaputová

Teraz najčítanejšie