Šéf Čaputovej komunikácie Burgr: Prezidentka pôjde aj do debát, do ktorých Kiska nechodil
Čakali sme, čo bude „scientológom“ týchto volieb, vraví Martin Burgr, stratég prezidentskej kampane Zuzany Čaputovej. Nakoniec to podľa neho bolo spochybnenie jej koncipientskej praxe. „Prišlo to v piatok večer a bol to frontálny útok,“ vraví.
Martin Burgr (27) pracoval na kampani Zuzany Čaputovej ako šéf jej komunikácie. Vyštudoval politológiu na Masarykovej univerzite v Brne, pôsobil ako poslanecký asistent Martina Poliačika a neskôr sa podieľal na kampani bratislavského primátora Matúša Valla.
V rozhovore hovorí:
- o zákulisí kampane novej prezidentky a o jej príprave na debaty,
- o najťažších momentoch v kampani a dezinformáciách,
- o spolupráci s Michalom Repom z agentúry Shaviv,
- ale aj o tom, čo si myslí o komunikácii súčasného prezidenta.
Čo hovorí o slovenskej politike, že prezidentské voľby vyhrala žena, ktorá do nej vstúpila pred rokom a pol a kampaň jej viedol človek, ktorý má 27 rokov?
Je to také všeobecné hľadanie niečoho nového, ktoré súvisí s frustráciou z toho, ako sa vládne, ale aj z toho, ako sa v opozícii na vládnutie reaguje. V kampani sme silno vnímali vôľu po normálnej politike, ktorú v očiach ľudí nereprezentujú osobné útoky, ale vecné hľadanie riešení. Pojem „volanie po normálnej politike“ podľa mňa dnešnú situáciu vystihuje.
A to sa odráža aj v politickej komunikácii? Aj politickí nováčikovia si môžu najať matadorov politického marketingu, ktorí tu fungujú 15 rokov.
Asi je fajn, ak sa aj do politického marketingu prinesú novšie postupy, a nie to, na čo sú voliči v komunikácii zvyknutí a spájajú si to s politikou, ktorú chcú zmeniť. Mladý tím, ktorý na kampani Zuzany Čaputovej pracoval