Denník N

Diaľnice drahé ako tunely: Za čo treba Érseka odvolať, a čo iba zdedil

Minister dopravy Árpád Érsek počas kontrolného dňa na stavbe juhozápadného obchvatu Prešova. Foto - TASR
Minister dopravy Árpád Érsek počas kontrolného dňa na stavbe juhozápadného obchvatu Prešova. Foto – TASR

V parlamente sa bude hovoriť o ministrovi dopravy Érsekovi. Pripomeňme si jeho 6 kľúčových rozhodnutí od nástupu do funkcie.

Aktualizované 10:45 – V piatok sa v parlamente pokúsia odvolať ministra dopravy Árpáda Érseka. Mimoriadna schôdza parlamentu sa má začať ráno. Prvý pokus zo štvrtka nevyšiel, Národná rada nebola uznášaniaschopná.

Návrh na Érsekovo odvolanie podpísalo 30 opozičných poslancov. Argumentujú sériou pochybení, ktoré sa prejavili v meškaní diaľnic či horiacimi rušňami.

Nápad s odvolávaním vznikol v SaS Richarda Sulíka, pridali sa Sme rodina a dvaja nezaradení poslanci. Píšu, že trpezlivosť im došla pri kauze okolo tunela Višňové. Po piatich rokoch na ňom idú vymieňať stavbárov.

V opozičnej OĽaNO návrh nepodpísali, tvrdia, že uprednostňujú odbornú debatu pred nenávistnou, do rozpravy sa plánujú zapojiť.

Érsek je vo funkcii od 31. augusta 2016 a má za sebou sériu rozhodnutí, niektoré sú problematické, iné nie. Pripomíname šesť najdôležitejších:

1. Futbalový trest

Na štart Érsek zakázal podpisovať zmluvy nad 10-tisíc eur. Stopku dostal aj vplyvný štátny tajomník na ministerstve dopravy, dnes generálny manažér Smeru Viktor Stromček.

Na ministerstve a v Národnej diaľničnej sa obmenil tím, v zmysle koaličných dohôd v ňom majú zastúpenie aj koaliční partneri Bugárovej strany. Prinieslo to ďalšiu sériu personálnych výmen v krátkom čase, čo mohlo prehĺbiť problém s odbornými kapacitami v riadení diaľnic.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Drahé a meškajúce diaľnice

Teraz najčítanejšie