Lidl dráždi inšpekciu malými fotkami slovenských potravín, vynašli sa aj Billa a Tesco
Letákový zákon reťazce dodržiavajú len formálne, minimálne polovičné zastúpenie síce slovenské potraviny v letáku majú, ale viaceré z nich sú slabšie viditeľné.
Keď pred mesiacom Kaufland zverejnil leták s akciovými cenami na najbližší týždeň, na dvojstrane predstavil aj desiatky slovenských výrobkov, ktoré ponúkal celý mesiac s minimálne desaťpercentnou zľavou.
Obvykle nie je v letáku na jednej strane viac ako 6 – 10 výrobkov, no na strane slovenských ich bolo vyše 50.
Zhruba toľko ich bolo aj na druhej strane, fotografie boli výrazne menšie a popisy k nim ťažšie čitateľné.
Už vtedy diskontný reťazec ukázal, ako by si mohli obchodníci splniť novú povinnosť zverejňovať v letákoch minimálne 50-percentný podiel potravín zo slovenskej produkcie, ktorú presadila poslankyňa SNS Eva Antošová.
Tým, že v zákone nie je jasne stanovené, aká plocha musí byť slovenským výrobkom v letáku od 1. mája vyhradená, umožňuje aj rôzne interpretácie.
Jeho kroky nasleduje Lidl
Hoci Kaufland naznačil, ako by mohli obchodníci ďalej klásť v letákoch väčší dôraz na výrobky, ktoré sami vybrali, nie na tie, ktoré im do nich nanominovali poslanci, a pritom dodržať zákon, napokon sám takú cestu nezvolil. To, že od takejto formy prezentácie slovenských potravín môže upustiť, naznačil aj šéf reťazca Paul Pauls, keď sa Denník N pred časom zaujímal, či považuje taký postup za adekvátny.
Takou cestou sa však vydal iný diskontný reťazec – Lidl. V novom letáku platnom od pondelka 6. mája zostavil