Denník N

Vraždu novinára prerozprávali na Instagrame: Aj mladí by mali mať blízko k dôležitým správam

Jakub Tomiš a Katarína Kopčanová. Foto - Tomáš Halász/Nadácia otvorenej spoločnosti
Jakub Tomiš a Katarína Kopčanová. Foto – Tomáš Halász/Nadácia otvorenej spoločnosti

Jakub Tomiš a Katarína Kopčanová urobili z Denníka N najvplyvnejšie mienkotvorné médium na Instagrame. Sleduje ho viac ako 32-tisíc ľudí. Vo štvrtok získali Novinársku cenu za instagramové informovanie o udalostiach po vražde Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej, protestoch Za slušné Slovensko a o zmenách vo vláde.

Jakub Tomiš (1991) v rozhovore opisuje, ako sa učil robiť s Instagramom a ako mu stredoškoláčka Katarína dávala tipy, čo robiť lepšie.

Pred rokom a pol ste sa ponúkli, že budete spravovať instagramový účet Denníka N. Čo sme robili zle, keď ste si povedali, že potrebujeme pomoc?

V decembri 2017 som bol na diskusii, kde bol aj váš kolega Filip Struhárik. Spomínal, že „enko“ má veľa nápadov, ktoré by chcelo robiť, no nemá na to kapacitu. A že ak by niekto chcel s niečím pomôcť, radi pomoc prijmú. Akurát som sedel v publiku a robil si fotografiu na Instagram. Chcel som v nej označiť Denník N a zároveň som si pozrel, ako ten profil vyzerá. Všimol som si, že v roku 2017 tam pribudlo len asi sedem postov, prakticky sa tam nič nedialo. Keďže sa venujem aj tomu, ako k mladým ľuďom dostať relevantné správy, napísal som Filipovi, že by som s tým rád pomohol, aj keď to neviem robiť a nikdy som to nerobil, okrem svojho osobného profilu.

To editorov neodradilo?

Nie. Filip mi povedal, že už nad tým v redakcii dlho premýšľali, ale nikto

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Médiá

Teraz najčítanejšie