Denník N

Platíme dane a ešte nás idete zaťažovať. Vallo obhajoval parkovaciu politiku pred Bratislavčanmi

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Primátor prisľúbil pred zavedením regulovaného parkovania nové buspruhy, autobusy aj 12 záchytných parkovísk. Mestské časti pripúšťajú aj zľavy pre seniorov a viacpočetné rodiny.

„V prvom rade má vyriešiť mestskú dopravu, potom dáke parkovanie,“ šepkajú si medzi sebou dvaja starší páni a sadajú si do hľadiska Radošinského naivného divadla. Práve tam sa primátor Matúš Vallo spolu so starostom bratislavského Ružinova Martinom Chrenom postavili pred obyvateľov a snažili sa ich presvedčiť, že parkovacia politika je nutná.

„Počet áut v Bratislave neúmerne narastá, naše ulice nevieme nafúknuť. Tento problém je pred našimi dverami,“ hovorí Vallo a vysvetľuje pravidlá parkovania. Za prvé auto zaplatí Bratislavčan 49 eur, za ktoré bude môcť v svojej zóne parkovať. Navyše dostane 100 hodín pre návštevy a dve hodiny denne, počas ktorých bude môcť bezplatne zaparkovať v inej zóne. To sa však nebude týkať tarifného pásma A, kam bude patriť centrum mesta.

Maximálna veľkosť zóny bude mestská časť, jedna zóna bude mať podľa magistrátu približne 2000 parkovacích miest. V bratislavskom Ružinove bude viac zón, no napríklad Dúbravka bude podľa primátora jedna veľká zóna. Regulované parkovanie tam bude najmä v noci.

Foto N – Tomáš Benedikovič

Starosta Martin Chren obyvateľov Ružinova ubezpečuje, že pre väčšinu z nich sa nič nezmení. Postupne chce v tejto mestskej časti spustiť pilotné projekty, kde regulované parkovanie odskúšajú. Zónu 500 bytov by chcel Chren spustiť do konca leta, ďalšie „pokusné“ zóny budú vznikať najmä na hranici s mestskými časťami Staré a Nové Mesto.

„To chce metro v Bratislave a nie takéto parkovanie,“ ozýva sa z publika.

„Ďakujem veľmi pekne, musím vás sklamať, ale metro nebude,“ odpovedá Vallo na pokriky z hľadiska.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Bratislava

Parkovanie v Bratislave

Teraz najčítanejšie