Denník N

Šéf Heinekenu: Automobilky nám berú ľudí, ale tí sa postupne vracajú

Rene Kruijt. Foto N - Tomáš Benedikovič
Rene Kruijt. Foto N – Tomáš Benedikovič

Voziť plechovky na skládku znamená posúvanie problému do budúcnosti, zvýšiť recykláciu na 90 % je nevyhnutné, hovorí Rene Kruijt, nový generálny riaditeľ Heinekenu Slovensko.

Za 30 rokov pracoval Rene Kruijt pre Heineken už aj v domácom Holandsku, ale aj v Južnej Amerike, v Egypte, v Rwande a naposledy v africkom Kongu. Teraz riadi hurbanovský pivovar. V rozhovore vysvetľuje aj:

  • čo zvýšilo dopyt po plechovkách,
  • či je lepší nápad zálohovať plechovky, recyklovať ako v Škandinávii alebo si všímať rozpustné tašky
  • aký je priemerný plat v pivovaroch, prečo radleru zatiaľ nekončí životný cyklus,
  • ako si konkurujú s automobilkami a prečo sa netreba zameriavať iba na ne,
  • a prečo už Pohoda nie je Bažant Pohoda.

Naše ministerstvo zahraničných vecí varuje pred cestami do Konga, vy ste tam štyri roky viedli miestny pivovar Heinekenu.

Aj moja rodina sa občas čudovala, čo tam robím.

Vaša rodina nebola v Kongu s vami?

Moja žena a syn boli so mnou, staršie deti sú už samostatné. Ale niektorí príbuzní sa divili tomu, prečo sa tam niekto rozhodne pracovať. Je to však prirodzené pre ľudí, ktorí krajinu nepoznajú. V skutočnosti je Kongo také veľké ako 80 percent Európy a väčšina konfliktov je v pohraničných oblastiach, na východnej hranici, teda stovky kilometrov od hlavného mesta Kinshasa, kde som žil. Väčšina týchto konfliktov je pre nerastné bohatstvo krajiny, sú tam ložiská diamantov, zlata či koltanu (vzácna čierna ruda). Boj o tieto minerály podnecuje rebéliu, ale ja som sa v Kinshasa ani raz necítil byť v ohrození.

Takže nič špeciálne ste si tam nevšimli.

Na cestách vidíte veľa dopravných nehôd, to je dôsledok stavu miestnej infraštruktúry. Čo sa týka demonštrácií, vždy sme o nich mali informácie vopred. Podobne ako keď tu sa koná významné športové podujatie, tak tam je polícia pripravená na demonštrácie. V prípade hrozby sme dostali signál vopred, aby sme zostali doma, alebo prišli do práce skôr, aby sme sa vyhli potenciálne nebezpečnej situácii.

Kto z podobne veľkých hráčov okrem Heinekenu tam podniká?

V krajine sme najväčší zahraničný investor s viac než 2-tisíc zamestnancami, ale Heineken je v Kongu od 50. rokov, takže je tam dobre udomácnený, má vlastnú distribúciu, zažité produkty, tréningové centrá, vlastné kliniky

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Rozhovory

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie