Denník N

Šéf taxi Bolt: Na trhu zostanú len traja svetoví hráči

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Sme uprostred sezóny a taxikári čakajú na licencie, vysvetľuje nástupca Taxify, prečo si na taxi môžete počkať dlhšie.

Od apríla si na taxi cez aplikáciu môžete počkať dlhšie. Všetci taxikári už musia mať licencie, a kým na ne čakajú, nemôžu voziť klientov. K tomu sa vrátila sezóna a aj veľký hráč Uber. Kým bol zakázaný súdom, jeho miesto na slovenskom trhu obsadila estónska aplikácia Taxify. Dnes sa volá Bolt a jeho stredoeurópskej sekcii šéfuje Roman Sysel.

V rozhovore vysvetľuje:

  • prečo sa na taxi čaká aj dlhšie, ako hlási aplikácia,
  • čo urobili po kauze s esemeskami, ktoré šoféri posielali klientkam,
  • čo hovorí na návrat Uberu.

Mali sme tu hokejové majstrovstvá. Koľko máte v teréne šoférov?

Zverejňujeme len globálne čísla, podľa nich má Bolt celkovo vyše 500-tisíc partnerských vodičov.

Regionálne číslo by bolo zaujímavé, keďže sa na taxíky čaká dlhšie s argumentom, že šoféri čakajú na licencie, ktoré od apríla musia mať. Už ich majú?

Táto situácia ešte nie je vyriešená. Poslali sme anonymný dotazník niekoľkým stovkám šoférov, ktorí aktuálne nejazdia pre Bolt, ale pred 1. aprílom jazdili. Ukázalo sa, že 40 percent z tejto vzorky stále nejazdí preto, že čaká na licencie. Dotazník sme rozposlali aj preto, aby sme v debate s úradmi vydávajúcimi licencie mali relevantné podklady. Nový zákon totiž platí skoro dva mesiace a stále chýbajú stovky licencií.

O koľko dlhšie sa čaká na taxi cez aplikáciu?

To záleží od toho, čo porovnávate. Ľudia si zvykli, že dojazd taxi trval v priemere 3 minúty. Dnes je to

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Rozhovory

Teraz najčítanejšie