Denník N

Tvorca máp: Dnes už vieme, že „smart city“ nedáva zmysel

Ilustrácia pre N - Hedviga Gutierrez
Ilustrácia pre N – Hedviga Gutierrez

Desiaty zo série 11 textov o budúcnosti automobilov.

Richard Lucquet je šéfom vývoja vo firme DeepMap, ktorá vyvíja systém na tvorbu máp pre autonómne vozidlá. Predtým pracoval aj pre Intel a na projekte GoogleTV.

Väčšinu sídla firmy DeepMap tvorí zatiaľ holá betónová podlaha; firma sa sem nasťahovala len pred pár týždňami, aby získala priestor pre ďalších zamestnancov, a Richard Lucquet mi hrdo hovorí, že meno firmy na priečelí novej budovy vidno aj z diaľnice 101, „čo v Silicon Valley znamená, že ste už niečo dosiahli“. Vedľa budovy stoja dve autonómne autá s množstvom meracích prístrojov na streche, ktoré mi Richard ochotne predvádza; o stenu oproti je opretá jednoduchá farebná tabuľa, ktorá slúži na ich kalibráciu.

Skúste mi vysvetliť, čo vaša firma vlastne robí.

Pracujeme pre zákazníkov ako Ford, Honda či pre startupy, ktoré vyvíjajú vlastné autonómne autá. Tie autá zbierajú množstvo údajov, posielajú ich nám, my z nich vytvoríme mapu všetkých vecí, ktoré auto vidí, a posielame ju naspäť autonómnemu autu. Čiže na základe údajov od robotov vytvárame mapy, ktoré čítajú zasa len roboty.

Na čo je to dobré?

Prvá základná funkcia je, že vďaka tomu auto vie, kde presne sa nachádza. Bežný človek si predstaví, že polohu zistíme z GPS, ale to je pre autonómne auto nepoužiteľné – ak máte presnosť povedzme jeden meter, je to veľký rozdiel, či je auto tesne pred prechodom pre chodcov alebo na ňom. Takisto v mestskej džungli medzi mrakodrapmi je GPS úplne nepoužiteľné, rovnako tak pri nadjazdoch a zložitých križovatkách.

Čiže používame údaje

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Budúcnosť automobilov

Teraz najčítanejšie