Denník N

Logo Odkaz MMŠOdkaz MMŠ: O prevratnom výskume, z ktorého vychádzajú ľudia lepší, než sme si mysleli

Nedávno rozrušil slovenskú verejnosť prípad, keď útočníci surovo zbili manželský pár v autobuse a nikto z cestujúcich sa nepostavil na jeho obranu. Písali sme v Denníku N o tejto apatii v tomto texte ako o typickom prejave efektu okolostojaceho (bystander effect), ktorým sociológovia vysvetľujú pasivitu svedkov násilia: čím viac ľudí je naokolo, tým menšia je pravdepodobnosť, že niekto bude brániť obeť, lebo každý sa spolieha na to, že to urobí niekto iný.

Lenže nedávne výskumy svedčia o tom, že sociológovia sa v tejto interpretácii mýlia.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Logo Odkaz MMŠOdkaz MMŠ

Martin M. Šimečka každý pracovný deň vyberá zaujímavý text zo svetových médií a vysvetľuje, čo je na ňom fascinujúce.

Komentáre

Teraz najčítanejšie