HR podľa Valla: Nevyberiem si šéfov podnikov, ale silné mená do výberových komisií
Bratislavská radnica pod vedením primátora Matúša Valla má za sebou prvý z veľkých pohovorov, cez ktoré vyberá šéfov mestských podnikov. Rozhoduje, kto sa stane predsedom Predstavenstva Dopravného podniku Bratislava.
Tím primátora Bratislavy Valla nie je prvý, kto dal sľub, že do mestských podnikov vyberie kompetentných manažérov, ktorí tam nebudú len pre vlastný prospech. Rovnaký prísľub dávajú politici pravidelne, no málokto ho už berie vážne.
Aktuálny výber ľudí do troch veľkých mestských podnikov preto na bratislavskom magistráte prepracovali nezvyčajne dôsledne. Aj preto, že Vallo je nominant politických strán PS a Spolu, ľudia na magistráte vedia, že ich experiment s verejným výberom výkonných manažérov bude prísne sledovaný.
V pondelok štartovala séria verejných prezentácií kandidátov na predsedov predstavenstva, začínalo sa dopravným podnikom.
Uchádzačom veria
Dopravný podnik Bratislava (DPB) je finančne najzaujímavejšou mestskou firmou a zároveň vzbudzuje aj najväčšie vášne, lebo najviditeľnejšie vplýva na kvalitu života v hlavnom meste. Záujem zo strany uchádzačov bol podľa členky výberovej komisie Ivany Molnárovej veľký.
Ak by prešiel hociktorý z finalistov, podľa šéfky Profesie by mal dopravný podnik lepší manažment ako doteraz.
Aj dlhoročný poslanec a odborník na dopravu Jozef Uhler mal z výberu dobrý pocit, keďže viacerí uchádzači mali skúsenosti z dopravného podniku aj z manažovania v iných firmách. „V zásade je na výber zo štyroch prijateľných kandidátov,“ povedal pred verejnou prezentáciou finalistov Uhler, ktorý za čias primátora Nesrovnala viedol dopravnú komisiu zastupiteľstva.
Prehnané selfpromo
O post šéfa Dopravného podniku Bratislava v pondelok súperili traja kandidáti – Stanislav Brečka, Vladimír Rafaj a Martin Rybanský. Do finále postúpili piati, dvaja sa však napokon vzdali.
Viaceré silné vlastnosti aj slabiny kandidátov boli evidentné už z ich vystupovania pred komisiou.
Prvý uchádzač – S. Brečka – sa ukázal ako suverén s rečovým prejavom, ktorý je na začiatku presvedčivý, no po nejakom čase môže poslucháča rušiť množstvom samochvály, aj keby to bola všetko pravda.
Keď napríklad prišiel do vedenia Slovak Lines, spravil podľa svojich slov poriadok a dostal firmu zo straty do zisku. Keď odišiel, hospodárenie firmy sa podľa jeho slov opäť zhoršilo.
Členka komisie Molnárová mu selfpromo vyčítala a spýtala sa ho, ako rozkladá zodpovednosť