Denník N

Vlaky meškajú, ľudia sa tlačia, klíma nestíha. Kto môže za preplnené osobáky RegioJetu?

Motorová jednotka Talent od kanadského Bombardieru bude do Bratislavy jazdiť už len do polovice decembra. Po vypršaní kontraktu s RegioJetom ju prevezme iný zákazník. Foto N – Tomáš Benedikovič
Motorová jednotka Talent od kanadského Bombardieru bude do Bratislavy jazdiť už len do polovice decembra. Po vypršaní kontraktu s RegioJetom ju prevezme iný zákazník. Foto N – Tomáš Benedikovič

Príchod žltého súkromníka, developerský boom aj vstup do integrovanej dopravy. To všetko urobilo zo starej lokálky jednu z najrýchlejšie rastúcich tratí na Slovensku.

Dvadsaťšesťročný Adam je novým obyvateľom Kvetoslavova. Podobne ako stovky ďalších, aj jeho sem priviedla túžba po rodinnom dome v dostupnej vzdialenosti od Bratislavy.

V piatok ráno ho stretávame na stanici v jeho novom bydlisku. Prvýkrát si ide vyskúšať cestovanie osobákmi RegioJetu do práce, ktorú má v centre Bratislavy.

„Vlak bol moja prvá voľba. Je to rýchlejšie než auto a nemusím sa desiť rannej zápchy. Môžem cestovať na integrovaný lístok, ktorý mi platí aj na bratislavskú MHD, čo je praktické,“ hovorí pri čakaní na peróne.

Ľudia ako Adam sa v posledných rokoch postarali o raketový nárast cestujúcich na jedinej dotovanej trati na Slovensku, ktorú prevádzkuje súkromník.

Developerský boom okolo hlavného mesta, vstup RegioJetu do integrovanej dopravy a napokon aj aktuálna uzávierka dôležitých ulíc v Bratislave, to všetko urobilo z trate Komárno – Bratislava zrejme najrýchlejšie rastúcu linku na Slovensku. Alebo ako hovorí RegioJet: „Možno najrýchlejšie rastúcu linku v Európe.“

RegioJetu koncom roka 2020 vyprší zmluva, ministerstvo doteraz nepovedalo, čo bude nasledovať po jej uplynutí. Foto N – Tomáš Benedikovič

Z ospalej lokálky hlavný ťah

Čísla vyzerajú impozantne: Za rok 2017 previezli žlté osobáky 2,8 milióna cestujúcich, za rok 2018 to už bolo takmer 3,8 milióna a tento rok počíta RegioJet s tým, že sa prehupne nad štyri milióny.

Zásadný zlom prišiel minulý rok v apríli, keď RegioJet

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie