Denník N

Odborníci o názve Kiskovej strany „Za ľudí“: Skôr priemer a krkolomné, ale zvykneme si

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Vo vizualite Kiskovej strany dominuje žltá farba a veľmi sa podobá na jeho prezidentskú kampaň z roku 2014.

Máme Smer, Most-Híd či Sme rodinu, v minulosti tu vznikli Nádej, Šanca, 99 percent, Sieť, Obyčajní ľudia a fungovala aj strana Robíme to pre deti. Takmer vznikli Sen či dokonca Toska.

Zdá sa, že z názvoslovia slovenských politických strán úplne vypadli klasické prívlastky ako občiansko-demokratická, liberálno-sociálna či kresťansko-ľudová strana. Názov novej strany Andreja Kisku „Za ľudí“ to len potvrdil.

„Trendom, minimálne v česko-slovenskom prostredí, je nazývať nové politické subjekty viac genericky a nevytláčať si tak možných voličov jasnejším ideologickým a svetonázorovým vymedzením. Osobitne pri projektoch, ktoré majú ambíciu byť ‚catch all‘ stranami v strede politického spektra,“ hovorí politický marketér Michal Novota o stranách, ktoré chcú lákať voličov bez ohľadu na ich ľavo-pravé vymedzenie.

Denník N sa pýtal ľudí, ktorí sa venujú budovaniu značiek a politickému marketingu, či je názov strany ešte dôležitý, a čo si myslia o tom, ktorý si zvolila Kiskova strana.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Andrej Kiska

Za ľudí

Teraz najčítanejšie