Váhostav opäť vyhráva zákazky. Potrebujeme si napraviť reputáciu u bánk, hovorí šéf firmy
Stavebná firma Juraja Širokého vyhrala tender NDS za 143 miliónov eur a ďalšie zákazky v Rumunsku. Na financovanie stavieb potrebuje bankové úvery. Firma si v roku 2014 pokazila meno, lebo nedokázala splatiť svoje záväzky. Ako to chce napraviť, vysvetlil v rozhovore pre Denník N šéf firmy Marián Moravčík.
Stavebná firma Juraja Širokého Váhostav-SK po rokoch získala významnú diaľničnú zákazku. Má stavať severný obchvat Prešova za 143 miliónov eur bez DPH. Ďalšie diaľničné súťaže vyhrala v Rumunsku.
V predchádzajúcich rokoch inak veľmi úspešná nebola – jej hospodárske výsledky sa hýbu okolo nuly. Váhostav má však za sebou oveľa väčšie problémy. Vznikli tak, že povyhrával zákazky s nereálne nízkymi cenami. Potom sa dostal do platobnej neschopnosti a prešiel reštrukturalizáciou – legálnym škrtaním dlhov. Časť starých záväzkov priebežne spláca doteraz. Teraz ich chce predčasne uhradiť, aby mu banky viac dôverovali a začali mu opäť požičiavať peniaze. Potrebuje ich na financovanie výstavby ciest a železníc.
O napätej situácii Váhostavu hovorí generálny riaditeľ firmy Marián Moravčík. V rozhovore hovorí:
- o dravej konkurencii, ktorá paralyzovala štátne zákazky na Slovensku
- o expanzii do Rumunska a Česka a o korupcii
- prečo je Váhostav menej úspešnou firmou ako Doprastav
- ako chcú predčasne splatiť 14-miliónové záväzky z reštrukturalizácie
Vaša cena v tendri na severný obchvat Prešova bola o 20 miliónov nižšia ako odhad NDS. V minulosti Váhostav vyhrával zákazky s nízkymi cenami, potom skončil v strate a nedokázal splácať svoje záväzky. Viete garantovať, že tentoraz sa to nestane?
Cena, ktorú sme v súťaži ponúkli,