Denník N

Vyskúšali sme nové linky bratislavských električiek, čakáte iba krátko, Námestie SNP je prestupný uzol

Foto N - Vladimír Šimíček
Foto N – Vladimír Šimíček

Denník N porovnal dĺžku dvoch električkových trás pred zmenou a po zmene trasovania električiek – z Petržalky do Rače a z Rače na koniec Dúbravky.

„Ak čakáte na trojku, tak tá nejde. Musíte nastúpiť na jednotku a prestúpiť,“ podíde na zastávke Farského v Petržalke starší pán k postávajúcej slečne. Muž má na sebe červené tričko s písmenom „i“ na chrbte. Informátori z magistrátu v pondelok ráno ľuďom priamo na zastávkach vysvetľovali, ako veľmi sa zmenili trasy bratislavských električiek.

Táto slečna o tom vedela, len čakala, kým jej dorazí SMS lístok. Mnohí Bratislavčania však mohli byť stratení, mnohé čísla električiek úplne prestali jazdiť a viaceré zásadne zmenili trasu.

Bratislavský magistrát totiž cez víkend spustil rekonštrukciu jednej z hlavných električkových tratí, a to medzi Starým Mestom, Karlovou Vsou a Dúbravkou, ktorá denne prepraví vyše 30-tisíc ľudí. A preto zmenil takmer všetky električky v celom meste.

Vedenie mesta vysvetľuje nový grafikon napodobnením liniek „metra“ – po každej električkovej trati bude jazdiť len jedna linka a nie viac čísel električiek, ako doteraz. Takmer všetky električky sa budú zbiehať v centre, kde budú ľudia prestupovať. A električky budú jazdiť v častejších intervaloch.

Denník N porovnal dĺžku dvoch električkových trás pred zmenou a po zmene trasovania električiek – vyrazili sme v piatok a v pondelok o 7:30 z Petržalky do Nového Mesta a z Rače na koniec Dúbravky, kde už prerábajú trať.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Bratislava

Doprava v Bratislave

Teraz najčítanejšie