Škopova sociálna dráma, príbeh hluchonemých detí a Pauhofová v špionážnom miniseriáli. V Karlových Varoch uvedú aj tri slovenské novinky
Je to najvýznamnejšia filmová prehliadka v strednej Európe. V piatok 28. júna sa začína 54. ročník festivalu v Karlových Varoch. Pozornosť bude pútať Marko Škop svojou psychologickou drámou otvárajúcou fenomén narastajúcej xenofóbie a extrémizmu – Nech je svetlo. Tú sa porota rozhodla nominovať do hlavnej súťaže spoločne s ďalšími deviatimi svetovými titulmi a tuzemskú – československú kinematografiu z nich bude reprezentovať ako jediná.
Škop sa do Karlových Varov vracia po štyroch rokoch. Vtedy sa v kinách predstavil so svojím prvým dlhometrážnym filmom Eva Nová, ktorý sa s piatimi cenami Slnko v sieti stal vtedajším najúspešnejším slovenským hraným filmom. Emílii Vášáryovej v hlavnej úlohe sekundoval Milan Ondrík, s ktorým sa Škop rozhodol spolupracovať opäť.
Zveril mu rolu otca rodiny – štyridsiatnika Milana. Ten sa pokúša uživiť prácou v Nemecku, zatiaľ čo o niekoľko stoviek kilometrov ďalej otrasie jeho rodnou dedinou šokujúca smrť. Mladého chlapca niekto na miestnej učňovke dlhodobo šikanoval a nakoniec utýral. A podozrivým je práve Milanov šestnásťročný syn, ktorý sa počas otcovej neprítomnosti pripojil k mládežníckej polovojenskej skupine.
„Je to príbeh bežného človeka, človeka milión, ktorému sa napriek jeho dobrým úmyslom a všetkému, čo by chcel urobiť správne pre svoju rodinu, všetko pokazí,“ stručne opisuje synopsu príbehu Škop.
Dráma v česko-slovenskej koprodukcii spoločností Artileria a Negativ, ktorá sa počas zimných mesiacov nakrúcala na Orave, bude mať na festivale svetovú premiéru. Diváci v slovenských kinách ju budú môcť vidieť v priebehu septembra.
V súťažnej sekcii Na východ od Západu bude Slovensko zastupovať režisér Pavol Pekarčík so svojím celovečerným debutom a ďalším filmom, otvárajúcim vážne sociálne témy. Hluché dni prostredníctvom štyroch príbehov priblížia osudy ľudí, ktorých spája jednotná skúsenosť – život na okraji spoločnosti. Snímka na pomedzí fikcie a dokumentu zobrazuje rómske deti zachytené v