Denník N

Topmanažér sporiteľne: Platenie mobilom je zážitok, je jedno, či je to iPhone alebo nie

Zdeňek Románek, člen predstavenstva SLSP. Foto – SLSP
Zdeňek Románek, člen predstavenstva SLSP. Foto – SLSP

Hneď v prvý deň, ako Apple spustil na Slovensku Apple Pay, sa do tejto sužby pripojili tisíce ľudí. Mnohí z nich na tento moment čakali, zavedenie služby bol pre nich významný deň. Prečo to bolo iné, ako pri spustení Google Pay a v čom je Apple iný ako Google, hovoril člen predstavenstva Slovenskej sporiteľne za retailové bankovníctvo Zdeněk Románek.

Prečo sú majitelia iPhonov takí nadšení z príchodu Apple Pay? Keď pred vyše rokom spustil Google svoj Google Pay, toľko emócií v tom nebolo.

Najväčší rozdiel je v type ľudí, ktorí majú Apple. Je to komunita ľudí, ktorá rada skúša nové veci a inovácie.

To ich muselo bolieť, keď Google Pay prišiel skôr.

Tomu verím. Títo ľudia majú tendenciu byť zviazaní so svojím telefónom oveľa viac. Často majú aj iPad, hudbu, fotky, Apple je viac súčasťou života.

Je rozdiel, či dáva klient svoje údaje Applu, či Googlu?

Nie je. V oboch prípadoch ako banka úplne chránime klientov, aby to bolo bezpečné, sú na to silné zmluvy.

Je rozdiel v tom, ako môže Google alebo Apple použiť tieto dáta?

V tom tiež fundamentálny rozdiel nie je. Dôležitá je bezpečnosť transakcií a preverovanie.

Je vôbec nejaký rozdiel v tých dlhých podmienkach, ktoré človek odklikne a väčšinou nečíta? Našiel by niečo, keby sa k tomu donútil a čítal?

Myslím, že nie a dokonca by mali byť takmer identické. Podobne riešia najmä ochranu dát.

Je pre banku rozdiel rokovať s Googlom a Applom?

Sú to dva obrovské technické giganty a úplne odlišne fungujú. Rozdiel bol zaujímavý a veľký. Nedá sa to ani opísať.

Aké percento si pýta Apple z transakčného poplatku? Google si nepýta nič, je to tak?

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie