Lidl prestal posielať letáky tretine domácností, Metro dáva časť akcií už len na web
Reťazce už nechcú zaťažovať trh letákmi, znižujú ich objem, zmenšujú ich rozmery, snažia sa ľudí preorientovať na na web a mail.
Jednej časti obyvateľstva prekáža, keď sa im poštové schránky či priestory vchodu do paneláku pravidelne plnia letákmi reťazcov, vidia v nich kilogramy papiera, ktoré krátko po prelistovaní putujú do koša či zberného dvora. Druhá časť spotrebiteľov sa letákov dožaduje, ak ich jeden či dva týždne nevidia v svojej schránke, sťažujú sa v predajni či na sociálnej sieti.
Reťazce si však musia vybrať a viaceré z nich sa zjavne rozhodli postupne obmedzovať množstvo letákov, ktoré smerujú do domácností.
Stovky ton papiera ročne
Pomerne radikálny krok sa rozhodol urobiť diskontný reťazec Lidl, ktorý pred niekoľkými týždňami úplne stopol distribúciu tlačených letákov v tretine lokalít na západe Slovenska. Vypočítal, že