Denník N

Tu to zaváňa smrťou. S Vallovým expertom na cyklotrasy sme si prešli Bratislavu

Račianskym mýtom sa dá prejsť po električkovej trati. Foto N - Tomáš Benedikovič
Račianskym mýtom sa dá prejsť po električkovej trati. Foto N – Tomáš Benedikovič

Primátor Matúš Vallo hovorí, že do roku 2026 sa dá postaviť 70 kilometrov stavebne oddelených cyklotrás. S Petrom Netrim, zodpovedným aj za cyklodopravu, sme prešli z okraja mesta do centra a pýtali sme sa ho, ako plánuje vyriešiť nebezpečné úseky.

Bicykle a autá v meste. Na krátke vzdialenosti sú bicykle rýchlejšie ako autá, jednoduchšie ich zaparkujete a navyše robíte niečo pre svoje zdravie. Ak jazdíte na bicykli, na cestách je o jedno auto menej.

Bicykel, hlavne v letných mesiacoch, vyzerá ako ideálne riešenie upchatých ciest. Prečo potom po Bratislave na bicykli jazdia len dve percentá obyvateľov?

„Ja sa nebojím, už som si zvykol jazdiť aj po ceste s autami. Ale moja manželka sa bojí,“ hovorí Peter Netri, ktorý je na magistráte zodpovedný za cyklotrasy. „Chcel by som, aby sa nebála. Infraštruktúra by tomu mala zodpovedať.“

S Netrim stojíme pri železničnej stanici Bratislava predmestie a v nasledujúcich minútach ho budeme sprevádzať na jeho ceste do práce. Bicyklom prejdeme z okraja do centra mesta a preveríme miesta, na ktorých to majú cyklisti ťažké. Budeme sa ho pýtať, čo s tým na magistráte urobí.

Netri si najprv odomyká zdieľaný biely bicykel Cyklokoalície, ktorej bol v minulosti predsedom. Pred minuloročnými komunálnymi voľbami bol súčasťou odbornej frakcie Teamu Vallo a po víťazstve Matúša Valla sa presunul na bratislavský magistrát, kde zodpovedá aj za rozvoj cyklodopravy.

Naša ranná cesta má len niekoľko kilometrov, no narazili sme na viacero miest, cez ktoré by ste svoje deti bez dozoru nepustili.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Slovensko, Šport a pohyb

Teraz najčítanejšie