Denník N

O spoločenskej zodpovednosti Penty a klimatickej zmene

O téme storočia by sme sa nemali rozprávať spôsobom, ktorý z nej robí frašku.

Keď Penta vstupovala do slovenských médií, panovala obava, že ich bude zneužívať v prospech svojho biznisu. Menej sa hovorilo o tom, že k úpadku žurnalistiky môže prispieť aj bez toho, aby svojich novinárov nútila lobovať napríklad za zdravotnícke zákony v prospech jej nemocníc, lekární či poisťovne.

Rovnako veľkým rizikom od začiatku bolo, že firma nechápajúca prácu v novinách bude platiť ľudí, ktorí nerozumejú tomu, čo robia. Práve to sa prejavilo minulý týždeň v penťáckom bulvári v miere, ktorá by nemala byť prehliadnutá.

Šéfredaktorka Plus 7 dní v poslednom čísle napísala mimoriadne nepresný a nekompetentný komentár o tom, že celá klimatická zmena je v podstate vlastne iba jeden veľký zelený biznis s dotovanými cenami za obnoviteľné energie.

Tento týždenník, ktorý vlastní Penta stopercentne a jej manažéri ho aj riadia, si kupuje vyše 90-tisíc ľudí. Tí si od Anky Žitnej Lučaiovej prečítali také tvrdenia, že ak sú ich jediným zdrojom informácií o klíme, všetci klimatológovia sveta a s nimi spolupracujúce vedné odbory pracovali posledné desaťročia úplne zbytočne.

Autorka sa úrovňou argumentov zasekla dokonca ešte niekde pred obdobím, keď sa stal z Václava Klausa klimatológ. Chyba

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Klimatická kríza

Komentáre

Teraz najčítanejšie