Denník N

PR manažér Pohody Anton Repka: Ctíme si slobodu, nie sme žiadny festival politickej piesne

Anton Repka. Foto N - Vladimír Šimíček
Anton Repka. Foto N – Vladimír Šimíček

Ak niekto považuje za neslobodu, že nedávame priestor neonacistom, tak okej, to ani nikdy nedáme, vraví PR manažér festivalu Pohoda Anton Repka.

Anton Repka (34) je PR manažér festivalu Pohoda. Študoval kompozíciu na konzervatóriu, pracoval v spravodajskej televízii TA3, neskôr ako senior copywriter pre portál Zľava dňa. Od roku 2014 je PR manažérom Pohody.

Keď sa povie „PR manažér“, automaticky človeku napadne, že je to niekto, koho džobom je robiť dobré meno značke. Sedí to aj na vás, máte robiť dobré meno Pohode?

Hneď mi napadlo – ako by som mohol robiť dobré meno Pohode, keď ho mala dávno predtým, než som do jej tímu prišiel? Ale je pravda, že festivaly to na Slovensku nemajú ľahké, lebo nie je celkom jednoduché presvedčiť ľudí, aby si kúpili lístky. Pohoda má skvelé meno, ale nie vždy bola vypredaná. Nepodarilo sa to v rokoch 2013, 2014, 2015 či 2017. Pritom to boli veľmi silné ročníky s perfektným line-upom.

Vypredať festival – takže to je váš džob?

Nielen môj. Predaj lístkov je pre nás naozaj veľmi dôležitý. Vďaka návštevníkom festival žije, tvoria veľkú časť našich príjmov. Nie je to len o dobrom mene značky. Mojou úlohou je aj nájsť tých správnych ľudí, ktorí majú radi kapely, čo na festivale vystúpia, a prilákať ich do Trenčína. Mojou úlohou je aj našu cieľovú skupinu rozširovať. Máme okruh ľudí, ktorí sa na Pohodu pravidelne vracajú, no to je možno polovica všetkých návštevníkov. O tú druhú polovicu musíme bojovať, napríklad aj s ďalšími festivalmi, ktoré v Európe sú, a majú veľmi dobrý program.

Vaša robota sa počas roka zrejme mení. Kedy jej máte najmenej?

V septembri, októbri. Krátko po festivale máme práce ešte pomerne veľa. Vtedy robíme vyhodnotenie, posielame radostné správy s recenziami festivalu, robím monitoring médií, čo je vlastne taká malá diplomová práca, ktorú ukazujeme partnerom. Aby ľudia, ktorí sa spájajú s festivalom, mali predstavu, kde všade sa ich značka vďaka Pohode objavuje.

Analýzy a rešerše, to už neznie tak zábavne.

Mňa to paradoxne baví. Nie všetko, ale je v tom veľká dávka zadosťučinenia. Rok sme na niečom makali a ja potom čítam britský Independent, ktorý napíše, že sme porovnateľní s Glastonbury. To je skvelý pocit a vtedy mi ani toto rešeršovanie neprekáža.

Takže organizátori festivalu chodia na dovolenku až na jeseň?

Presne, väčšinou v septembri či októbri. Vtedy si berie dovolenku väčšina z nás, aj keď napríklad Mišo Kaščák sa už vtedy venuje bookingu kapiel na ďalší ročník. A my tiež máme čo robiť, na jeseň organizujeme Koncert pre všímavých či neskôr festival Doma dobre v nocľahárni sv. Vincenta de Paul, takže pomaly sa dostávame do tempa. V decembri zvykneme zverejňovať prvé mená ďalšieho ročníka, vtedy začínajú aj moje prvé ponocovania. V práci sa totiž neviem sústrediť na texty, tak ich zväčša píšem až večer doma.

Radí sa s vami Mišo Kaščák o tom, koho na festival zavolať?

Áno aj, zvykneme sa baviť o tom, koho zavolať či

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Festival Pohoda

Teraz najčítanejšie