Denník N

Plán B pre tunel Višňové za pol miliardy: Tunel a techniku doň kúpime zvlášť

Na snímke cvičenie záchranných zložiek pri mimoriadnej udalosti v roku 2016 v rozostavanom tuneli Višňové, ktorý je súčasťou stavby D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala. Foto - TASR
Na snímke cvičenie záchranných zložiek pri mimoriadnej udalosti v roku 2016 v rozostavanom tuneli Višňové, ktorý je súčasťou stavby D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala. Foto – TASR

Najnovší termín pre dostavbu kľúčovej diaľnice je rok 2023, no platí, iba ak sa nič významné nepokazí.

Na jar mohli šoféri pri stavbe tunela Višňové vídať namiesto stavbárov stavebných expertov. Tí tam zisťovali, čo všetko a ako kvalitne odrobila na stavbe odchádzajúca partia talianskej firmy Salini Impregilo a miestnej Dúhy.

Tú diaľničiari na stavbe ďalej nechcú, tvrdia, že nie je schopná pracovať podľa cien a termínov z kontraktu. Štát preto musí pre úsek D1 s najdlhším miestnym tunelom Višňové hľadať novú partiu, preto robili v tuneli inventúru.

Diaľniční manažéri totiž veria, že čokoľvek bude rýchlejšie a lepšie než ponechať kontrakt Talianom. Tunel Višňové najnovšie plánujú odovzdávať šoférom v roku 2023.

Novinka s rizikami aj výhodami

Rok 2023 je hraničný termín, po ktorom

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Drahé a meškajúce diaľnice

Teraz najčítanejšie