Denník N

Ak eKasa zamrzne, netreba v panike zatvárať predajňu

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Ak má eKasa problém a nevydáva bločky, neznamená to, že podnikateľ musí zatvoriť prevádzku.

Podnikateľ z Liptova hovorí, že mesiac po zavedení eKasy musel riešiť technický problém s pokladnicou, pre ktorý musel zatvoriť prevádzku. Vysvetľuje, že po mesiaci mu jeho dodávateľ elektronickej pokladnice poslal aktualizáciu softvéru. Po skončení aktualizácie sa však kasa zablokovala a pýtala si dáta, ktoré nedokázal do kasy vložiť, a musel ju odniesť servisnému technikovi. Nemohol teda vydávať bločky.

Navyše mu servisný technik povedal, že problém s upgradom softvéru pokladnice mali aj ďalší podnikatelia.

Pre podnikateľa je to nepríjemná situácia, ktorú musí riešiť. No neznamená to, že musí zatvoriť prevádzku. V prípade, že nemôže pre závažný dôvod vydávať bločky z eKasy, zákazníkom môže vydávať náhradný doklad, teda paragón. No čo najrýchlejšie musí problém oznámiť servisnému technikovi.

Bez servisného technika to asi nepôjde

Finančná správa hovorí, že v prípadoch, ako je spomínaný problém s upgradom softvéru, treba prípadné reklamácie riešiť priamo s dodávateľom. No ak to takto vyriešiť nejde, lebo ho dodávateľ nejakým spôsobom zavádza, odporúča, aby sa podnikateľ obrátil na servisného technika a jeho správu poslal finančnej správe.

„V prípade, ak by dodávateľ trvalo zavádzal klienta, môže si klient nechať posúdiť situáciu servisným technikom a správu servisného technika poslať na preverenie na finančnú správu, ktorá bude žiadať vysvetlenie od výrobcu pokladnice,“ uviedla hovorkyňa finančnej správy Ivana Skokanová. Vysvetľuje, že finančná správa nemôže iným spôsobom vstupovať do vzťahu zákazník – dodávateľ.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

eKasa

Teraz najčítanejšie