Denník N

Žiadny cukor, žiadne predsudky. Poslanec Fideszu žiada bojkot Coca-Coly pre jej reklamu na Sziget

Nová reklama na Coca-Colu v Budapešti. Foto - facebook.com/cocacolahu
Nová reklama na Coca-Colu v Budapešti. Foto – facebook.com/cocacolahu

Aktualizované 8. 8. – Poslancovi maďarskej vládnucej strany sa nepáči, že výrobca nápojov v kampani odmieta homofóbiu.

Je to pomerne jednoduchá reklama. Na plagáte sú dvaja usmiati muži, ktorí sa objímajú a pijú pritom Coca-Colu. S nápisom Love is love (láska je láska) chce známa značka nápojov bojovať proti predsudkom.

Reklamu spustila v Budapešti pár dní pred otvorením hudobného festivalu Sziget, ktorý začína v stredu a bude trvať do nedele. Jeho tohtoročnou kampaňou je Revolúcia lásky.

„Každý sme iný. Pochádzame z rôznych kútov sveta, hovoríme rozdielnymi jazykmi, máme odlišnú vieru, farbu pleti, záujmy, vkus aj priority. Keď sa však všetci stretneme, spája nás sila rozmanitosti, pomocou ktorej môžeme meniť náš svet,“ uvádza webstránka maďarského festivalu, ktorý takto podporil boj proti diskriminácii pre farbu pleti, náboženské vyznanie či sexuálnu orientáciu.

Kým festival pre takúto iniciatívu otvorene nekritizovali, reklama Coca-Coly so sloganom „Žiadny cukor, žiadne predsudky“ nahnevala stúpencov nacionalistickej vládnucej strany Fidezs.

Bojkot aj petícia

Maďarský poslanec István Boldog na Facebooku vyzval na bojkot výrobkov Coca-Coly, kým reklamná kampaň z Budapešti nezmizne.

Plagáty homosexuálnych párov, ktoré pijú tento nápoj, sa medzitým objavili v blízkosti železničných staníc, na nástupištiach v metre aj v centre mesta.

Krátko nato jeho výzvu po bojkote zverejnilo niekoľko provládnych denníkov.

„Homosexuálna loby

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Teraz najčítanejšie